27 feb. 2013

Vilka färger har Svansjön?


När jag var hemma med min son förra veckan passade barnen och mina kollegor på att måla med Svansjön som inspiration. Jag fick det berättat för mig att barnen först hade ett möte där de tillsammans bestämde vilka färger de skulle ha med. Det blev vitt, blått, grönt och svart. Mina kollegor spännde upp papper på två bord och 12st barn mellan 2 1/2 och 3 1/2 målade med stort fokus. De fick en dator och en Ipad som visade klippet vi tittat på. Ni hittar det HÄR. Sedan målades det. Barnen observerade noggrant. Det målades bl.a. svanar, prinsen, trollkarlen, solen. Målningen hänger nu i fönstret på torget och utgör en del av den miljö som är meningen ska inspirera barnen till att dansa-leka-prata-tänka om Svansjön.
Solen som går upp i slutscenen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar