20 mars 2009

studiebesök

Idag hade vi studiebesök. Jag och några av mina kollegor hjälptes åt att ställa iordning innetorget för att visa material som vi arbetar med samt skapa en intressant och inspirerande miljö.
Barngruppen var ganska liten idag bara 12 st. De leker otroligt bra med varandra och miljön på vår avdelning stöttar dem verkligen i deras val av lekar eller material. I byggen byggde två barn ett flygplan. De höll på i 45 minuter utan att komma ut från rummet. Senare hämtade de mig för att föklara hur de byggt och tänkt. Det är SÅ häftigt att se hur de samarbetar och sedan kan förklara hur de gått tillväga.
Ca 15 vuxna kom in för att titta på vår miljö på avdelningen och barnen titta nästan inte upp ifrån det de höll på med. Jag stannade upp med några besökare i vårt våtutrymme och förklarade lite hur vi tänker kring vatten och barnens expriment med det. Jag visade lite material och förklarade varför vi valt det och hur barnen använde det. Studiebesökarna var mycket inspirerade och någon sa : Tänk om jag hade fått vara i en sådan miljö när jag var fyra år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar