24 mars 2009

pirater pirater pirater

Idag har jag varit en pirat. Mina kollegor gick iväg med en stor grupp barn och jag var på gården med de 9 som var kvar. Vi har stora bänkar med bord, sådana som sitter ihop, på vår gård. Plötsligt blev två av bänkarna/borden piratsskepp. Vi lekte tillsammans alla nio barnen och jag i en hel timme. Piratskeppet åkte iväg, vi fiskade haj, badade och simmade, handlade mat, grillade haj, lade krabbor på huvudet (för det vågar pirater), lagade motorn, köpte en ny båt. Tillslut övergav vi vårt piratskepp och sprang ner till stora gungan där småpiraterna fick gunga allihop tillsammans innan vi gick in. Ett av barnen som gick brevid mig in sa - Imorgon kan vi göra pirater igen va? Såklart vi kan!

1 kommentar:

  1. Det låter underbart, vilken härlig upplevelse för barnen.
    Hoppas de kommer minnas denna dagen, och deras goa "fröken"

    SvaraRadera