21 aug. 2015

Allt om Kuben

Den 30 juni 2013 skrev jag ner tanken om Kuben för första gången på Kullerbyttan. Några veckor senare byggde vid en jag och min man. Ungefär samtidigt byggde Markus Bergenord och Erika Lewis en kub I Stockholm. Idag står det kuber och många förskolor runt om i Sverige. Vi visste inte om varandra då, att vi hade samma tanke nästan samtidigt. Det var först när jag hörde Markus föreläsa som jag fick höra om att de också byggt en kub men mer med fokus på digitalitet-projektion. Här kommer en samling av inlägg som alla berör kuben för er som vill ha vidare inspiration. Jag tänker att jag borde starta ett projekt på REturen med Kuben som utgångspunkt och dokumentera allt från början. Får fundera på det!

Först vill jag ge er som bygger kuber eller har kuber en utmaning. Kuben har blivit lite mer av en installation ån ett material i hur den har spridit sig över förskolorna i Sverige. Kan vi får barnen att äga Kuben på ett bättre sätt? Hur kan de omforma och inte bara ta dela av Kubens innehåll? Vad tänker ni? Skicka gärna mig dokumentation och tankar så publicerar jag här på bloggen!

Ha en härlig uppstart på era förskolor så hörs vi av!


På väg mot stora torget

Bygger Kuben

Kuben

Nu är Kub-inspirationen här

Kuben på två förskolor till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar