18 sep. 2014

Skaffa ett utvidgat kollegie- var med i #fskChatt ikväll 21:00

Ikväll är det dags för FörskoleChatt igen. En plats på Twitter där personer aktiva inom förskolan möts och delar tankar och erfarenheter av arbetet med de allra yngsta. Har du inte deltagit i FörskoleChatt någon gång eller inte är aktiv på Twitter är det dags att ta steget för att upptäcka ett kollegie som kommer bredda och fördjupa din tanke om förskola, möjligheten att ta del och bidra själv.

För mig personligen har det gett mig möjligheten att knyta värdefulla kontakter och skapa ett kollegie från norr till söder. Det ger mig också en inblick i hur det är i förskolan över hela Sverige och ger mig   möjlighet att fördjupa kontakter som jag tycker verkar extra intressanta.

Skaparen av FörskoleChatt är Fredrik Larsson @skaparn, barnskötare i Uppsala och han har också modererat FörskoleChatt, alltså styrt upp med frågor/följdfrågor under chatten. Nu modererar också Tim Mighall @tim_sweden, huvudman för Happy Kids i Göteborg och Malin Ekberg @EkbergM, bitr. fskchef/specialpedagog/försteförskollärare i Helsingborg  Varje vecka väljs nya ämnen och om du är särskilt intresserad av något är det bara att förslå vad du vill diskutera tillsammans med andra.

Kvällens högaktuella ämne utgår från tweeten:

@ThompottiHur gör ni på er fsk och avdelning för att kontinuerligt diskutera tolerans och respekt? 

Läs mer på FörskolChatts blogg.

Skaffa ett twitterkonto idag och anslut till FörskoleChatt ikväll 21:00-22:00.
Våga prova! Vi ses där!

TWITTER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar