" Förskolan är en av de platser där sökandet efter livets och framtidens mening äger rum" Loris Malaguzzi
Litteraturlista
OM- pedagogisk dokumentation
temanummer Modern Barndom
Pedagogisk dokumentation som aktiv agent
av Hillevi Lenz Taguchi
Hur blir man matematisk?- att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn
av Anna Palmer
Blickens ordning- bildspråk och estetiska läroprocesser som kulturform och kunskapsform
av Ulla Lind
Lyssnandet och seendets villkor
av Christina Wehner-Godeé
Skapande barn- att arbeta med bild i förskolan
av Stina Braxell
Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande
av Elisabeth Nordin-Hultman
Att göra lärandet synligt : barns lärande - individuellt och i grupp
Redaktör: Carla Renaldi, Claudia Giudici
Från kvalitet till meningsskapande-postmoderna prespektiv- exemplet förskolan
av Dahlberg/Moss/Pence
Om värden och omvärlden-pedagogik i praktik och teori med inspiration från Reggio Emilia
Redaktör: Colliander/Stråhle/Wenner-Godée
Lyssnandets pedagogik
av Ann Åberg och Hillevi Lenz Taguchi
Varför pedagogisk dokumentation?
av Hillevi Lenz Taguchi
D som i Robin Hoods Pilbåge
av Anna Barsotti
Staden och regnet
av Anna Barsotti
Exemplet Reggio Emilia
antologi
Fler böcker som Reggio Emilia Institutet säljer hittar du här
Projekt/Miljö i praktik
beställs från reggio emilia institutet http://www.reggioemilia.se/
Rådjurets återfödelse till toner av mögelmusik
Spindelblomman, små barn undersöker och finner samband
Rumstera
Tidsmaskin, spindelnät och streckkoder
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)