tag:blogger.com,1999:blog-6126994518784336997.post4668633875320011928..comments2023-05-13T17:25:35.520+02:00Comments on PEDAGOGISKA KULLERBYTTAN: Reflektionsfrågor för användandet av pedagogisk dokumenation som verktygLinda Linderhttp://www.blogger.com/profile/11979232607464210620noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6126994518784336997.post-74909108411663587112012-12-01T17:14:27.313+01:002012-12-01T17:14:27.313+01:00Ja precis så tror jag att det är. Den pedagogiska ...Ja precis så tror jag att det är. Den pedagogiska dokumentationen måste få göra skilland för att den ska bli värdefull för verksamheten. Den får heller inte "fastna" i att bara bli ett verktyg för pedagogernas fortbildning utan verkligen vara ett aktiv agent för barnen i projekten. <br />Linda Linderhttps://www.blogger.com/profile/11979232607464210620noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6126994518784336997.post-18235670127809179632012-11-20T13:42:30.941+01:002012-11-20T13:42:30.941+01:00Skolforskaren John Mason har ett träffande begrepp...Skolforskaren John Mason har ett träffande begrepp: Noticing. På engelska bär ordet två betydelser, dels att uppmärksamma, dels att anteckna. Om man försvenskar det till Notera handlar det om att uppmärksamma och anteckna om vad elever uttrycker i lärandet, men det kan också vara att uppmärksamma lärarens egna yttringar. Att få syn på sig själv i verksamheten. <br /><br />Frågorna ovan kan vara Anonymousnoreply@blogger.com